ביטוח סיעודי מכבי מציע פוליסה חדשה בתנאים טובים, עם זאת המחיר השתנה ועלה בהתאם. מדי שנה יתייקר הביטוח באחוזים גבוהים ובסה"כ מדובר בתשלום נוסף של כ- 500 ₪ בשנה לאדם. האם התנאים משתלמים? האם אכן כדאי לרכוש את הפוליסה ולוותר על הפוליסה הפרטית, עקב התנאים החדשים?, אם יש לכם שאלות, התלבטויות ורצון לקבל ייעוץ מקצועי ממומחים ותיקים בתחום הסיעוד, הביטוח והרפואה, אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם, בין לקוחותינו- עורכי דין, ארגונים גדולים, סוכני ביטוח ואנשים פרטיים.
עליה וקוץ בה
החשש לגבי הביטוח הסיעודי החדש של מכבי הוא שדווקא מבוטחים מבוגרים, אלה שכבר שילמו תמורתו כל ימי חייהם, עלולים לגלות כי תוספת המחיר הנדרשת היא גבוהה מדי לכיסם. חלקם עלולים אף לוותר על הביטוח הסיעודי, ובכך ייגרם להם נזק כפול: הם יאבדו את כל השקעתם הקודמת שביצעו וכן יאבדו את הביטוח דווקא כשהוא מתחיל להיות רלוונטי עבורם.
רכישת ביטוח סיעודי חדש בגיל מבוגר היא עניין יקר ולעתים קרובות אף בלתי אפשרי. מעל גיל מסוים מסרבות כל חברות הביטוח הפרטיות, וגם קופות החולים, למכור ביטוח חדש למי שאין לו ביטוח כזה. לכן, ויתור על הביטוח הסיעודי בגיל מבוגר משמעו, כמעט בוודאות, הישארות ללא ביטוח.
יתרונות הביטוח של מכבי
1.      הביטוח הסיעודי החדש של מכבי השתפר משמעותית מהביטוח הישן ומהביטוחים שנותנות קופות החולים האחרות.
2.      בהשוואה לקופות החולים אחרות, הביטוח של מכבי אינו יקר משמעותית וזאת על אף שמדובר במוצר טוב בהרבה.
3.      קציבת זמן ומחיר- היותם של ביטוחים קבוצתיים הקצובים בזמן – בדרך כלל לתקופה של חמש שנים. מערערת את עתידם של הביטוחים הסיעודיים של קופות החולים, משום כך המחירים עולים ומתייקרים בקצב גבוהה לאורך השנים. המפקח על הביטוח הכריח את מכבי להתמודד עם הבעיה הזאת, וחייב אותה לצבור רזרבות להגנה על המבוטחים מפני עליות מחירים בעתיד.
4.      ביטוח סיעודי הוא מוצר יקר שלא מתאים לכל כיס. הצורך של הקופות לצבור רזרבות בביטוחים הסיעודיים כדי להימנע מצבירת גירעון, מייקר אותם, ומוציא אותם מהישג ידן של השכבות החלשות.
5.      הדור החדש של הביטוחים הסיעודיים נותן פתרון טוב. מגיל 66 הביטוח הסיעודי של מכבי עולה 60 שקל בחודש, והוא מתייקר עד ל-150 שקל בחודש עבור בני ה-80. זהו מחיר נמוך מאוד לעומת ביטוח סיעודי פרטי בחברות הביטוח – שמחירו רק עולה, אצל בגילאים אלה ל-500-2,000 שקל בחודש. הביטוח הסיעודי הפרטי נותן אמנם כיסוי טוב יותר, אבל הביטוח החדש של מכבי הוא חלופה סבירה במחיר נמוך.
התוכנית הסיעודית אותה מציגה קופת החולים מכבי, היא אכן טובה באופן כללי ואף משתווה לביטוחים הפרטיים, עם זאת גם בה יש היבטים המצריכים התייחסויות מיוחדות ועל כן חשוב להיוועץ עם מומחים בתחום הסיעוד והביטוח, על מנת לקחת את ההחלטות הנכונות לפני רכישת פוליסת סיעוד.