תחום ביטוחי השיניים נחשב כיקר לא בכדי, חברות הביטוח השונות מציעות פוליסות יקרות כיון שרוב המבוטחים אכן ממשים את הפוליסה בזמן זה או אחר. מחיר הפרמיה נקבע בהתאם להיקף האחריות והסיכון של חברת הביטוח, בביטוח שיניים הסיכון הוא וודאי ולכן אפשר להתייחס לביטוח שיניים כאל תוכנית חיסכון, שמאפשרת לשלם על טיפולי השיניים מראש, ובפריסה לתשלומים רבים.

אם הנך מתכונן לרכוש פוליסת ביטוח שיניים מחברת הראל או דיקלה ו/או הנך מעוניין לקבל מידע נרחב לגבי ביטוחים נוספים כדוגמת: הפניקס, שילוח, כלל, מגדל, או מנורה, אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ חינם עם מיטב המומחים בתחום הייעוץ הרפואי, הסיעודי והביטוחי. בין לקוחותינו עורכי דין, חברות, סוכני ביטוח ואנשים פרטיים.
ביטוח שיניים
הביטוח נכלל בביטוח הבריאות וישנם שני מסלולים עיקריים שניתן לרכוש: האחד הוא 'משמר' והוא כולל צילומים, טיפולי שורש, עקירות, אבנית, עזרה ראשונה וצילום. והשניה 'משלבת' שכוללת את כל הנכלל במסלול המשמר ובתוספת שיקום שיניים, תותבות, כתרים וטיפולי שיניים לילדים. חשוב לציין שטיפולים אסתטיים אינם נכללים. לביטוח שיניים קיימת תקופה המתנה ממושכת על מנת למנוע הפסדים. לכן, לפני בחירת ביטוח שיניים, חשוב לבדוק מהי תקופת ההמתנה שקבועה בפוליסה, ייתכן ותוכל לנהל משא ומתן עם חברת הביטוח ולהוריד את משך התקופה.
התחייבות ועלות הפוליסה
ההתחייבות נעה בין 3-5 שנים, והעלות הממוצעת לאדם היא כ-100 ₪ , כל מבוטח נוסף מהמשפחה זוכה לאחוז הנחה מסוים. בנוסף לכך יהיה עלייך לשלם השתתפות עצמית עד לגובה תיקרה ידועה מראש, לפי הפוליסה. חשוב לבדוק האם הנך יכול לפנות לרופא שיניים שאתה בוחר או מחויב לרופאי ההסדר, היבט זה מצריך שיקול דעת מרכזי. ביטוח שיניים ניתן לרכוש באופן פרטי אך מומלץ ביותר למי שיכול לרכוש פוליסה 'קבוצתית' ממקום עבודתו לעשות כן, כיון שפוליסות אלו מונעות מכוח הקבוצה הגדולה ולכן בדרך כלל מציעים תנאים משופרים הן מבחינת מחיר והן מבחינת שירותים.
לפני רכישת פוליסה כדאי לבדוק:
1.      את רמת הכיסוי המוצעת
2.      הגבלות והחרגות הקיימות בפוליסה.
3.      מי עומד מאחורי הפוליסה?, משמע באילו רופאי שיניים מדובר. קיימת בעייתיות הנוגעת לרופאי ההסכם של חברת הביטוח. חברת הביטוח עורכת הסכם עם רופאים שעובדים לפי מחירון טיפולים. וכיון שהשאיפה של החברה המבטחת היא להוזיל עלויות, לעיתים המטופל פוגש ברופא שאינו רופא מהשורה הראשונה.
4.      תמיד כדאי להעדיף את הביטוח הקולקטיבי, כיון שאכן כוח הקניה משחק תפקיד חשוב בריצוי הלקוח.
5.      התייחסות לתקופת ההמתנה הנדרשת, יש בדוק מהי תקופת ההמתנה שקבועה בפוליסה, לעיתים אפשר לנהל משא ומתן עם חברת הביטוח ולהוריד את משך התקופה.
6.      בירור היקף ההשתתפות העצמית הנדרשת ותקופת ההתחייבות- במרבית המקרים התחייבות היא בין שלוש לחמש שנים. יש לקחת בחשבון השתתפות עצמית עד תקרה מסוימת כפי שנקבע בפוליסה. גם כאן כדאי לנסות ולהתמקח על מנת להשיג תנאים טובים יותר.
זקוקים לייעוץ ביטוחי? ייעוץ רפואי? פנו אלינו לשיחת חינם.