רשלנות רפואית בניתוח

התרשלות במהלך ניתוח של אחד או יותר מהצוות הרפואי מהווה עבירה חוקית, אם אתם חושבים שהרופא שניתח אתכם או אדם הנמנה מן הצוות הרפואי התרשל בעבודתו בניתוח שעברתם, הנכם עומדים בפני תביעה משפטית ולכן זקוקים לייעוץ רפואי. תביעות מסוג רשלנות רפואית מחויבים בחוות דעת רפואית ממומחים בתחום, וכוללים ייצוג משפטי רפואי. אנו מזמינים אתכם לקבלת ייעוץ ראשוני חינם עם צוות המומחים הרפואיים במשרדנו על מנת שנוכל להסביר את שלל הפרטים הרלוונטים הקשורים בתביעה מסוג זה. לחברתנו ניסיון רב שנים בתחום המשפטי רפואי, ייעוץ לעורכי דין, ייעוץ בתחום הסיעוד והביטוח.

מהי רשלנות רפואית בניתוח?

תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח בניתוחים, הינה תביעה בולטת ומרכזית בתחום תביעות בגין רשלנות רפואית. הניתוח הוא הליך המחייב את המנתח או מי מטעמו מהצוות הרפואי, להסביר למועמד לניתוח בפירוט רב את התהליך לקראתו הוא עומד וכן כל האפשרויות האחרות העומדות בפניו, בנוסף לכך יש לפרט את הסיכונים הכרוכים וסיכויי הצלחת הניתוח.
עבירה על חובה זו עלולה להוביל לתביעה בגין ניתוח שבוצע ללא הסכמה מדעת של המנותח.

בתביעה מסוג רשלנות רפואית יש צורך להוכיח גרימת נזק בעקבות הניתוח תוך הפרת חובת הזהירות של המטפל, מומלץ כי עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית יגיש את התביעה בשמך.

חשיבות גבוהה קיימת להשגת התיעוד הרפואי המתאים ולחוות הדעת המקצועית רפואית שתוגש, לעיתים מזומן הרופא המומחה להעיד בבית משפט ולהיחקר על ידי הצד שכנגד, לכן מומלץ להיעזר בשירותי רופא בעל ניסיון ומוניטין בתחום זה. בית המשפט מייחס חשיבות גבוהה לדברי המומחה ולמקצועיותו.

מבחן הרופא הסביר

סוג נוסף של תביעה בתחום הרשלנות הרפואית בניתוח הוא תביעה בגין ביצוע ניתוח בסטנדרטים רפואיים שאינם סבירים.
בית המשפט מתייחס לשלושה היבטיים בתיק רשלנות רפואית, ההיבט הראשון הינו חובת הזהירות והפרתה, השני הקשר הסיבתי בין היווצרות הנזק לרשלנות, והשלישי היקף הנזק הנגרם. על מנת לבדוק זאת הוא נעזר בכלי הנקרא מבחן הרופא הסביר. משמעות המבחן הוא בחינת כלל השלבים לאורך הטיפול הרפואי שניתן לאור ההתנהלות המקובלת בסטנדרט הרפואי ובחינתם. כדוגמת: האם האבחון נעשה כראוי, האם היתה הסכמה מדעת, האם הטיפול שקיבל הוא המקובל? וכו'. התנהלות שנמצאת פגומה ואינה עונה לסטנדרטיים מקובלים ברפואה עשויה להימצא רשלנית.

שלב א' – בדיקה ואבחון: האם המטפל בדק את מצב החולה לעומק לפני האבחון וההחלטה לנתח, כדי להבטיח שלא יהיו סיכונים בריאותיים. מהו המצב הבריאותי הכללי של המטופל, האם מטופל בתרופות?, האם סובל ממחלות כרוניות ואילו ועוד. אבחון נאות של מצב החולה וקביעת הטיפול הטוב ביותר עבורו. האם ניתוח יעיל למצבו? האם קיום מחלה אחרת מסכן אותו ועל כן כדאי להציע אופציית טיפול אחרת ועוד.

שלב ב' – ביצוע הניתוח: האם הניתוח נערך בסטנדרטיים מקובלים?, האם הצוות בחדר הניתוח עבר הכשרה מתאימה ומוסמך לבצע את הטיפול הרפואי וכו.

שלב ג' – האם נעשה מעקב רפואי כראוי וכנדרש לאחר הניתוח, האם נתן תרופות בהתאם, האם מנע סיבוכים אפשריים וכו.