בזמן הגשת תביעה בתחום רפואי, למוסדות שונים וכנגד חברות הביטוח ו/או בבית המשפט, יש צורך להציג חוות דעת רופא, על מנת להציג חוות דעת כנדרש באופן מקצועי ומהימן מומלץ להגיש חוות דעת מומחה, כאשר המומחה מתאים לתחום הפציעה/הנזק המדובר. אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ חינם במשרדנו עם צוות רופאים ומומחים לתחום הרפואי, הסיעודי והביטוחי, בעלי ניסיון ומוניטין רב שנים.
חברת ביטוח
 
כאשר חברת ביטוח דוחה את תביעתך, היא חייבת לנמק באופן מפורט ומדויק את הסיבות לסירוב.
הנימוקים המוכרים הינם:
1.      טענת אי גילוי – טענה  שכיחה לדחיית תביעת המבוטח, חברת הביטוח טוענת, שהמבוטח סבל מבעיה רפואית שעליה לא הצהיר ואף הסתיר אותה, ולכן חברת הביטוח דוחה את תביעתו.
2.      החרגת חיתומיות – הוצאה של תחום רפואי מסויים מאחריות חברת הביטוח. כלומר, בעיה רפואית, שהיתה קיימת למבוטח לפני הצטרפותו לביטוח, לא תהיה מכוסה. החרגות אלו נתונות לפרשנויות ועל כן, יש צורך בחוות דעת מקצועית של מומחה. ישנה חשיבות רבה למילוי הצהרת הבריאות, בצורה מלאה וכנה, בעת הצטרפות לביטוח הפרטי.
3.      הגדרת תנאי הזכאות –חברת הביטוח עלולה לדחות את תביעת המבוטח כיון שלדעתה הוא אינו עומד בקריטריונים הקבועים בפוליסה.
4.      תשישות נפש –פוליסות מסוימות לא מכסות במוצהר מקרים של תשישות נפש, דמנציה סנילית  ואלצהיימר. שווה לבדוק את הפוליסה לפני הרכישה, אם קרה המקרה יש מקום לדיון בשאלה מהי "תשישות נפש" מומחה חיצוני יכול להוכיח אחרת.
5.      סייגים וחריגים בפוליסה –חשוב לשים לב היטב לרשימת ההחרגות שמצורפת לפוליסה שרכשתם, החרגות רבות עלולות להותיר אותך ללא כיסוי ממשי.
למרות כל האמור לעיל, מומחה בתחום הביטוחי והרפואי יוכל לעזור מאוד במקרים כאלו, בעקבות עדכונים ומידע דקדקני בתחומים, יש לו היכולת לעזור לך.
חוות דעת בבית משפט
לא קיימת חובה בחוק להיעזר במומחה כדי לקיים תביעת רשלנות רפואית, עם זאת תביעת רשלנות רפואית שמוגשת ללא חוות דעת מומחה, סיכוייה להצלחה פחותים ולעורך הדין יהיה קשה לבסס את טיעוניו, לכן מומלץ מאוד להיוועץ במומחה.
בחירת מומחה
1. מחובתו של העורך דין שאתה בוחר, להפנות אותך למומחה בעל מוניטין שנחשב בעינו לטוב ביותר.
2. חשוב שלמומחה יהיה ניסיון במעמד של מתן עדות בבית משפט.
3. בית המשפט רשאי לבחור מומחה מטעמו וזאת לפי התקנות. אולם בסופו של דבר התפתח נוהג שבו הצדדים מסכימים על מומחה שחוות דעתו תתקבל על ידי כולם והוא יהיה בבחינת מומחה מוסכם או מומחה מכריע.
4. מימון חוות הדעת– בעיקרון כל צד נושא בנטל הכספי של הבאת מומחה מטעמו, אולם את מימון חוות דעתו של המומחה המכריע נהוג להטיל שווה בשווה בין שני הצדדים.
אתם זקוקים לייעוץ רפואי? יש לכם שאלות הנוגעות לביטוח? לא ברורות לכם תנאי הזכאות של גמלת הסיעוד? פנו אלינו לשיחת ייעוץ חינם ואנו נוכל לסייע לכם.