כל תושב במדינת ישראל זכאי להטבות סל הבריאות הממלכתי, וזאת על ידי רישום לאחת מקופות החולים. קופות החולים השונות מעניקות שירותי בריאות על פי החוק. סל בריאות כולל ביקורים במרפאות ובבתי חולים למטרות טיפול, אבחון ויעוץ רפואי, בדיקות מעבדה, בדיקות הריון ולידה, ניתוחים, השתלות, שירותי סעד, שיקום, תרופות ועוד.

לעיתים אנו זקוקים לטיפולים רפואיים שונים שאינם נכללים בסל הבריאות ו/או איננו בטוחים בחלופות המתאימות המציעים לנו בסל הבריאות. בכל מקרה של התלבטות וצורך בסיוע בתחום הרפואי והסיעודי, אנו מזמינים אתכם למשרדנו לשיחת ייעוץ חינם, במשרדינו מומחים בעלי וותק רב שנים וניסיון בתחום זה ואנו נוכל לייעץ, לסייע, ולכוון בכל שאלה ו/או בעיה.
הבהרות תשלום
כל אחד מאתנו מממן את סל הבריאות בתשלומי הביטוח הלאומי. גם תושבים שאינם עובדים, או עקרות בית מחויבים בתשלום ביטוח לאומי, ובכך מכוסים על ידי חוק ביטוח הבריאות. כאשר מתקבלת החלטה על תקציב המדינה  בממשלה נקבע גודל התקציב שמופרש לצורך סל הבריאות. אנו עדים פעמים רבות, להתקוממות האזרחים החולים במחלות שונות שתרופותיהם ו/או טיפולם אינו נכלל בסל זה. בתהליך זה לעיתים נגזר דינם של חולים קשים עקב מוגבלות התקציב.
קופות החולים אינן רשאיות על פי החוק, במישרין או בעקיפין, לגבות כל תשלום עבור הטיפולים והתרופות אשר נכללים בסל הבריאות, או עבור שירותי בריאות אחרים, למעט השירותים המשלימים.
חו"ל
הזכאות לקבלת תרופות מוגבלת לרשימתהתרופות הכלולות בסלשירותי הבריאות, אשר מתעדכנת מידי שנה. בנוסף לכך קיימת אפשרות לקבלת טיפול בחו"ל במקרים מסוימים וספציפיים הנוגעים לתחומים הבאים: מומים מולדים, גידולים, מחלות לב, מערכת העצבים והמוח, והשתלות איברים.
התנאי לקבלת שירותים בחו"ל הוא חוות דעת של רופא קופת חולים, אשר לפיה אין עבור החולה טיפול מספק בארץ ונשקפת סכנה לחייו באם לא יקבל את הטיפול המתאים. גם כאשר מתקבל אישור עבור חולים אלו, קיימת הגבלה של סכום הזכאות לקבלת טיפול רפואי בחו"ל וכך מוצאים עצמם חולים ובני משפחותיהם פונים לעמותות חסד למינהם או למבצעי התרמות שונים.
שב"ן או שירותי בריאות נוספים
תושבים רבים משלימים את הביטוח הבריאותי הבסיסי על ידי ביטוח משלים בקופות החולים ו/או בביטוח בריאות פרטי. באמצעות הביטוח המשלים ישנו שיפור בהיבטים הבאים:
  1. בחירת רופא מנתח מרשימת מומחים בכירים.
  2. שירותים שונים שאינם מכוסים בסל כגון: בדיקות גנטיות, חיסונים לנוסעים לחו"ל, הנחה בטיפולי שיניים ועוד.
  3. בהיקף רב תחומי, גם בתחומים שמכוסים על ידי הביטוח הבסיסי של סל הבריאות. לדוגמא- אם סל הבריאות מזכה בטיפולי התפתחות הילד, אזי הביטוח המשלים יזכה בתוספת במספר הטיפולים לו תהיה זכאי וכו'.
ישנה אפשרות גם לביטוח בריאות פרטי, זוהי אומנם אופציה שאינה מתאימה לכל כיס, אך כדאי לבדוק את ההצעות בדקדוק ולשקול זאת.
בכל עניין ונושא בתחום הרפואי והסיעודי, אנו נשמח לייעץ ולעזור, אל תהסס וקבע פגישת ייעוץ חינם במשרדנו על מנת לגלות את המגיע לך ואת האפשרויות פעולה העומדות בפנייך.