כאשר מתרחשת רשלנות רפואית בצבא  מתעורר הצורך לקבלת חוות דעת רפואית וכן לייעוץ רפואי ומשפטי, אנו מתמחים בחוות דעת חיתומית לעורכי דין וכן ייעוץ שוטף בענייני רשלנות רפואית. הניסיון הרב שרכשנו הן בתחום הרפואי והן בתחום המשפטי רפואי הוא רב ומהווה מוניטין לחברתנו. אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ חינם במשרדנו לקבלת ייעוץ בנושא רשלנות רפואית בצבא, בין שירותינו: ייעוץ לעורכי דין, סוכנויות ביטוח, ואנשים פרטיים בנושאיי רפואה, סיעוד וביטוח.

רשלנות רפואית בצבא

חייל יכול להגיש תביעה במסגרת חוק הנכים, בהסתמך על המונחים "עקב שירותו" ו- "תוך כדי שירותו" המופעים בחוק הנכים תגמולים ושיקום.

הרשלנות נגרמת לרוב בעקבות:

  1. טיפול רפואי לא מתאים
  2. אי מעקב רפואי
  3. אי אבחון מחלה בזמן
  4. אי הפניה אל רופא מומחה
  5. רשלנות בטיפול רפואי

הוכחת הרשלנות

חייל אשר נפגע עקב טיפול רפואי רשלני שקיבל, רשאי להגיש תביעה בגין נזקי גוף שנגרמו לו בעקבות הטיפול. על החייל להיבדק על ידי רופאים מומחים בתחום הנזק על מנת לקבל חוות דעת שתוצג בפני בית המשפט.

 כדי להוכיח את רשלנות הטיפול יש לעמוד בתנאים הבאים:

  1. לא התקיימה חובת הזהירות הנדרשת.
  2. הופרה חובת הזהירות.
  3. נגרם לחייל נזק רפואי.
  4. קיים קשר בין הנזק הנגרם להפרת חובת הזהירות של המטפל הרפואי.

היבטים רלוונטים

  1. לפני הפניה לקבלת חוות דעת רפואית, חשוב לאסוף את כל המסמכים והאישורים הרפואיים הרלוונטים לתביעה וזאת על מנת להציגם בפני המומחה הרפואי. חשוב לצרף גיליון רפואי של הטיפול, אותו המטפל נדרש לספק לחייל על פי חוק.
  2. המשך לתעד את הנזק הנגרם על ידי צילום, אם זה נראה לעין וחלה החמרה.
  3. רצוי לפנות לעורך דין בשלב מוקדם של התרחשות הנזק, כדי שזה יוכל להדריך ולסייע לגבי הדרך היעילה לטפל במקרה ולמניעת טעויות קריטיות של תום לב. כמו כן עורך הדין במקביל יפנה לגורמים נוספים בעת הצורך.

חוק הנכים

חוק הנכים – תגמולים ושיקום,קובע כי רשלנות רפואית בצבא נגרמת תוך כדי שירותו או עקב שירותו של אדם. ישנם מקרים רבים של רשלנות רפואית בצבא, אך הנושאים הפופולריים שבעקבות התרחשותם מוגשות תביעות הן:

  • אבחון מאוחר של בעיות רפואיות שגרמו לנזק תמידי ו/או חלקי ו/או זמני.
  • אבחון – במקרה והתעוררה בעיה רפואית, והחייל פנה לרופא צבאי תוך זמן סביר ,אך האבחנה שניתנה הייתה שגויה  ו/או הטיפול שבעקבותיו גרם לחייל נזק, הרי שמדובר בהתרחשות רשלנות רפואית.
  • אם נפגעת במהלך שירותך הצבאי ו/או עקב שירותך הצבאי והינך זקוק לחוות דעת מקצועית של רופא מומחה בתחום הפגיעה לשם הכוונה יעילה ומתאימה, אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ חינם במשרדינו עם מיטב המומחים בתחום הרפואי והסיעודי.