חוק ביטוח בריאות ממלכתי מזכה את כל תושבי ישראל בביטוח בריאות בסיסי באמצעות קופות החולים השונות. הביטוח לו אנו זכאים מוגבל בתנאים ומכסות מסוימות, על כן לעיתים חלקנו דואגים לבטח את עצמנו בביטוח פרטי לבריאות וסעד. אם אתם מתלבטים באשר לרכישת ביטוח בריאות וסיעוד ו/או זקוקים לייעוץ לגבי זכויותיכם הבסיסיות על פי חוק, אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ חינם במשרדנו. צוות מומחים בעלי ניסיון וידע רב שנים בתחום הרפואי והסיעודי יכוון, ידריך ויסייע בידכם בדבר החלטה פרטית, התייעצות קבוצתית ועוד.

גמלת סיעוד

זכאים לגמלה, מבוגרים לאחר גיל הפרישה שזקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות של: רחצה, אכילה, ניידות, אכילה וכדומה. משמעותה של גמלת סיעוד היא גמלה לשירותי סיעוד ורווחה ולא תשלום כספי.

השירותים הניתנים על פי חוק ביטוח לאומי: עזרה בניהול משק הבית, עזרת מטפלת בית לביצוע פעולות כגון: האכלה, הלבשה, רחצה והשגחה, שירותי מכבסה, מימון ביקור במרכז יום לקשישים, השתתפות בעלות עובד סיעוד זר, משדר מצוקה, ואספקת מוצרי ספיגה חד פעמיים . הגמלה ניתנת כשעות שבועיות של עזרה בין 9- 18 שעות שבועיות, הנקבעות לפי רמת התפקוד של המבוגר. אחד החסרונות הבולטים בבסיס ביטוח בריאות וסיעוד, הוא ביחס לתרופות שאינן נכללות בסל הבריאות, חיסרון נוסף קשור לאישור גמלת הסיעוד, אשר לא תמיד קלה להשגה.

מגבלות הביטוח הפרטי

ביטוח פרטי

רבים מאתנו מבטחים כתוספת לביטוח הבריאות והסעד, ביטוח בריאות וסעד באופן פרטי, כי מי יודע מה יקרה ולמה נזדקק.., אך ברצינות כדאי לדעת כי חברת הביטוח לא ממהרת לאשר את גמלת הסעד, אותה טרחתם לשלם לאורך השנים וחשוב לבדוק לעומק את התנאים המוקדמים וההסגות של כל פוליסה. נקודה חשובה נוספת היא, כי עקב חידוש מתמיד בביטוחים הפרטיים, הבורות של סוכני הביטוח בנושא ההבדלים בין הביטוחים הפרטיים השונים רבה במיוחד. כתוצאה מכך יש כפל כיסוי וכפל תשלום. בנוסף לכך, מושמטים כיסויים חשובים אחרים. לכן לאור האמור לעיל, מומלץ לבחון היטב את הביטוחים הפרטיים בהתאם לצרכים משתנים של כל משפחה ותוך התייחסות למשאבים הכספיים שעומדים בפניכם.


המלצות כלליות ברכישת פוליסת ביטוח

 
  • קבל לפחות 3 הצעות מ-3 חברות שונות.
  • בקש המלצות מלקוחות של סוכן הביטוח.
  • דאג לקבל הבהרות לגבי כל שאלה או בעיה שאתה מוצא בפוליסה.
  • אמוד את אמינות ומקצועיות הסוכן, לעיתים סוכן הביטוח לא מודע לכל הדקויות והפרטים של הפוליסות אותן הוא משווק , וודא את אמינותו ומקצועיותו על ידי שאילת שאלות.
 
 

אם הנכם סוכני ביטוח בעצמכם ו/או בעלי חברה וזקוקים לידע ומומחיות בתחום הרפואי והסיעודי, אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ חינם במשרדינו. אנו מתמחים שנים רבות בתחום הרפואי והסיעודי ונותנים שירותי ייעוץ והכוונה לחברות, עורכי דין, סוכני ביטוח, ואנשים פרטיים.