בעלי חברה אשר מעסיקים עובדים זרים צריכים לבטח את עובדיהם בביטוח מסוג ביטוח בריאות לעובדים זרים, ההחלטה לגבי בחירת הפוליסה מתקבלת מתוך מכלול אפשרויות המוצעות בשוק. אם הנך בעל חברה שמעונין לרכוש פוליסה לעובדיך ו/או שיש בידך פוליסה ונתקלת בקשיים לממשה, אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ חינם במשרדנו עם מיטב המומחים בתחום הרפואי סיעודי. משרדנו בעל וותק וניסיון רב שנים ואנו מתמחים בייעוץ והכוונה לחברות, עורכי דין, סוכני ביטוח, ואנשים פרטיים.

השירותים הנכללים

 עובד זר, כידוע אינו נחשב כתושב המדינה, ולכן אין חובה לשלם עליו ביטוח בריאות. למרות זאת, חובה לבטחו בביטוח בריאות לעובדים זרים. כיון שככל אדם, גם הוא עלול להזדקק לטיפול רפואי כתוצאה מתאונה או מחלה כתוצאה מעבודתו או במהלך עבודתו.

ביטוח בריאות עובדים זרים כולל בתוכו מספר שירותים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. השירותים מוצעים למעסיקים על ידי חברות הביטוח אשר אצלן מבצעים ביטוח בריאות. בידי המעסיק הבחירה, היכן לערוך את הביטוח עבור עובדיו, ואילו שירותים מתוך הסל הוא יכלול מעבר ל'סל המינימום' הנדרש.

הביטוח יכול להיות משולם כולו על ידי המעסיק, אך המעסיק גם רשאי לנכות משכר של העובד עד שליש מסכום הביטוח. חובה ליידע את העובד הזר בקיומו של הביטוח, בניכוי התשלום משכרו, וכמובן מה כולל אותו סל.

הביטוח כולל:  ימי אשפוז, ביקורי רופא, חדרי מיון, בדיקות מעבדה, צילומים, טיפולים שונים (אק"ג, אולטרא סאונד), תרופות, אמצעים רפואיים, ומעבר לארץ אחרת במידה והעובד נמצא לא כשיר לעבודה. הביטוח לא כולל טיפול פסיכולוגי, לידה, אשפוז סיעודי, טיפול גנטי, תאונות דרכים או תאונות עבודה שאינן כלולות כמתחייב בביטוח.

חובת המעסיק, כאמור, לבטח את עובדיו הזרים בביטוח בריאות. אם המעסיק מתרשל ואינו מבטח את עובדיו, לעובד יש זכות משפטית מלאה לדרוש זאת ממנו. ואותו מעסיק, עלול להיענש על כך בבית המשפט. לכן, כדי לחסוך עוגמת נפש  ולהיות רגוע שעובדיך יוכלו להיות מטופלים רפואית בעת הצורך, הקפד לבטחם.

הפוליסה המחויבת בחוק

הביטוח לפי המוסד לביטוח הלאומי כולל: ביטוח מפני פשיטת רגל של המעסיק, ביטוח מפני פגיעה בעבודה, ביטוח אמהות ולעיתים גם ביטוח ילדים.

אמנה בינלאומית

בהתאם לאמנות בינלאומיות שמדינת ישראל חתומה עליהן, על המוסד לביטוח לאומי לבטח תושב מדינת אמנה המועסק בישראל, לכל הענפים הכלולים באמנה הרלוונטית עם אותה מדינה, וזאת בנוסף לענפים בהם מבוטחים כלל העובדים הזרים המועסקים בישראל.

מרבית האמנות כוללות, את ענפי הזקנה והשאירים וחלקן כוללות גם את ענפי ביטוח הנכות והילדים. מדינות האמנה הן אוסטריה, אורוגוואי, בלגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד, פינלנד, צ'כיה, צרפת ושוויץ.

מעסיק יקר,
הן מהבחינה ההומנית והן מההיבט החוקי, יש לבטח את עובדייך הזרים בביטוח בריאות וזאת כדי שיזכו לקבל טיפול רפואי בעת הצורך. אנו ממליצים להגיע לייעוץ והכוונה במשרדנו, כדי שנוכל לערוך עבורך התאמה אישית עבור ביטוח בריאות לעובד זר.