במסגרת הסדר משרד החינוך, קיים ביטוח שיניים לתלמידים, הביטוח הקיים מטעם משרד החינוך כולל מקרי תאונות בלבד וישנם תנאים והתניות ספציפיות, ישנם ביטוחי שיניים לילדים גם במסגרת קופות החולים השונות וחברות הביטוח הפרטיות. אם ילדך נפגע כתוצאה מתאונה בשיניו ו/או עלייך להסדיר את נושא הפעלת הפוליסה מתוקף משרד החינוך ו/או הנך זקוק לייעוץ בנוגע לעשיית ביטוח שיניים לילדך או להפעלתו. אנו מזמינים אותך לפגישת ייעוץ חינם עם מיטב המומחים בתחום הרפואי והסיעודי, במשרדינו מומחים בעלי וותק וניסיון רב שנים בתחום הביטוחים השונים ונוכל לכוון, לייעץ ואף לסייע לך להשיג את המגיע לך על פי חוק.
מסגרת ההסדר של משרד החינוך
טיפולים במסגרת ההסדר ניתנים לתלמידי מוסדות החינוך שחל עליהם חוק הפיקוח על בתי הספר, מגיל טרום-חובה (3), ועד לגיל 18, נכללים בהם גם תלמידי מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי. הטיפולים ניתנים לתלמיד שנפגע בשיניו בעקבות תאונה בלבד (לא תאונות דרכים ולא כתוצאה מפעולות איבה), בגין תאונות המתרחשות 24 שעות ביממה בכל זמן ובכל מקום, גם אם אין קשר למוסד החינוכי שהתלמיד לומד. טיפולים אלו ניתנים בכל רחבי הארץ, כהטבה ללא תמורה ומוגבלים עפ"י רשימה.
המקרים בהם יינתן טיפול על ידי חברת "כלל בריאות", במסגרת ההסדר הינם:
1.      תלמיד שנפגע בשיניו בתאונה 24 שעות ביממה
2.      תלמיד שנפגע בעבר וטופל באמצעות חברת "שורש" או חברת "של"ה", המשך הטיפול יינתן על ידי "כלל בריאות", רצוי מאוד להצטייד בתיק הרפואי מהרופא שטיפל בו.
3.      תלמיד שנפגע בתקופת הביניים, וקיבל החזר כספי באמצעות חברת "ענבל".
הטיפולים הניתנים:
 
צילום רנטגן, צילום פנורמי, בדיקה, עזרה ראשונה, שחזור כותרת שבורה, הארכת כותרת, טיפולי שורש שונים, חידוש טיפול שורש, כריתת חוד שורש, עקירה רגילה וכירוגית, כיפוי מוך ישיר ולא ישיר, קיטוע מוך מלא וחלקי, חיוד, קיבוע שיניים ניידות, אלחוש בעת הצורך, ייעוץ אורתודנטי, חוות דעת שנייה, טיפול שיניים בהרדמה כללית, תיקון תותבת, תוספת שן לתותבת, מבנים, כתר זמני, הלבנת שן בודדת לאחר חבלה, משיכת שן, סתימה לשן חבולה, החזרת שן שיצאה וקיבועה.
קופות החולים
קופות החולים השונות, מעניקות במסגרת הביטוחים המשלימים, טיפולי שיניים בחינם לילדים קטנים, אולם יש לזכור שבגילאים אלו לרוב לא נדרשים טיפולים יקרים. למרות זאת קופות החולים מוזילות את טיפולי השיניים למי שנאלץ לבקר במרפאות שיניים פרטיות, יש לציין כי השירותים הניתנים טובים, מגוונים ויחסית זולים.מספר המרפאות ברחבי הארץ נא בין 50- 80 של כל אחת מקופות החולים. מכלול טיפולי השיניים המוצעים כוללים: טיפול מונע במסגרתו לומדים הילדים צחצוח שיניים, בדיקות ואבחונים, טיפולים משמרים, טיפולים אורתודנטיים, טיפולים אסתטיים וטיפולי שיקום וניתוחי פה ולסת.
 
 
ביטוח שיניים פרטי
בחברות הביטוח השונות, ישנן תוכניות ביטוח שיניים המכסות באופן מלא או חלקי את הוצאות טיפולי השיניים. הפרמיה לביטוחים אלו נחשבת לפרמיה גבוהה, וישנם שני סוגים עיקריים של ביטוחי שיניים:
1.      ביטוחי שיניים משקמים המכסים השתלות וכתרים וטיפולים אורתודנטיים ליישור השיניים .
2.      ביטוחי שיניים משמרים, שמכסים טיפולים שוטפים כגון: צילום, בדיקה, סתימה, עקירה, ניקוי וכדומה. פוליסה מורחבת תכסה אף ניתוח חניכיים.
לתשומת ליבך,
אם ילדך נזקק לטיפול שיניים במסגרת הסדר משרד החינוך, או אם הנך מתלבט באשר לאפשרויות העומדות בפנייך בתחום ביטוח השיניים ו/או הנך זקוק להכוונה וייעוץ, אנו ממליצים לך להגיע לשיחת ייעוץ חינם בה תוכל לקבל את מירב המידע לו הנך זקוק.