ביטוח רשלנות רפואית מיועדת לעוסקים בתחום הרפואה ומבטחת מפני מקרים של תביעה בגין רשלנות רפואית. לרוב המבטחים הם המוסדות ו/או החברות הפרטיות המעסיקות את הצוות הרפואי כדוגמת בית חולים. אם עליכם לרכוש פוליסת ביטוח רשלנות רפואית, אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם מיטב המומחים בתחום, אנו עוסקים בתחום הייעוץ הרפואי, סיעודי והביטוחי שנים רבות ובעלי מוניטין רב בתחום. הייעוץ ניתן לארגונים, מוסדות, סוכני ביטוח, עורכי דין וכן לאנשים פרטיים.

למי הפוליסה מוצעת?

  1. רופאי שיניים, סייעות ושינניות.
  2. מטפלים אלטרנטיביים.
  3. פסיכולוגים, פסיכיאטרים ולעוסקים בתחום בריאות הנפש.
  4. ווטרינרים.
  5. העוסקים בתחום התפתחות הילד.
  6. למטפלים בתחומי השיקום.
  7. רופאים בשלל התחומים מלבד כירוגייה ותחום ההריון והלידה.

לרוב תנאי הפוליסות המוצעות בחברות הביטוח השונות דומות מאוד, אולם השוני חל בתוקף הכיסוי במקרי תביעה לאחר קרות האירוע של רשלנות רפואית, לכן חשוב לבדוק היטב היבט זה.

עלות הפוליסה

גובה הפרמיה נקבע בהתאם לסיכון הכלכלי אליו נחשף המבטח,הסיכון נמדד על פי נתונים סטטיסטיים הנוגעים לגובה הפיצוי הממוצעהעדכני שנפסק לטובת תובעים בתחום הספציפי של רשלנות וכן של שכיחות התביעות בתחום.

התייקרות הביטוחים מהווה תוצאה ישירה ומזיקה של רפואה הגנתית, בה מטפלים ורופאים רבים מקבלים החלטות טיפול רפואיות ומבססים את אבחונם וכן את טיפולם על חשש מפני תביעה, ומסיבה זו שולחים לבדיקות נרחבות, שלא תמיד יש צורך בהן, וכן במקרים מסוימים במתן תרופות וטיפולים רפואיים מיותרים. מגמה זו פוגעת הן בחולה והן במערכת הבריאות המועמסת בבדיקות מרובות ובהוצאות טיפולים ותרופות מיותרים, וכך מקשה על טיפול נאות והוגן לחולים אשר מצב בריאותם האובייקטיבי מצריך את אותם בדיקות, טיפולים ותרופות.

חשיבות המומחה בתביעת רשלנות רפואית

בתביעה מסוג רשלנות רפואית יש צורך בייעוץ מקצועי ואמין, חברות הביטוח דואגות לסוללת חוקרים פרטיים, עורכי דין ומומחים ולכן חשוב לבחור עורך דין מומחה בתחום וכן לקבל את מירב הייעוץ הנדרש בתחום הרפואי והביטוחי, כדאי לדעת היטב כיצד להתמודד בתביעה מסוג זה.

תפקידי המומחה הינם: ראשית לחוות את דעתו ללא הסקת מסקנות משפטיות, שנית להתייחס באופן ענייני לשאלות השנויות במחלוקת ושלישית לסייע לבית המשפט להבין מושגים רפואיים וראיות מדעיות בתביעה.

מקורות הסתמכות הרופא המומחה לעריכת חוות דעת

  1. בדיקה רפואית של המטופל.
  2. בניית תשתית עובדתית הכוללת: אבחון, בדיקה ופרוטוקול.
  3. התייחסות להיסטוריה הרפואית של המטופל.
  4. הצלבת מידע.
  5. העזרות בספרות רפואית מקובלת.
  6. >התייחסות לקשר הסיבתי ולנזק הנגרם.
  7. אבחנה בין נכות רפואית לנכות תפקודית.
  8. התבססות על עובדות המקרה.
  9. הוכחת פרקטיקה רפואית מקובלת.
  10. התייחסות להנחיות קליניות שניתנו על פי הפרוטוקול.
  11. הסתמכות על נתונים סטטיסטיים.