אם הנכם עומדים בפני תביעה מסוג רשלנות רפואית, חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בתחום ובעל ניסיון רב בניהול תיקים מסוג זה. בתביעת רשלנות רפואית יש צורך בחוות דעת מומחה רפואי, אשר ינתח את נסיבות הנזק וגרימתו וכן מתן עדות בבית המשפט, מומלץ לקבל את שירותיו של רופא מומחה, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט הניסיון בהצגת עמדותיו בפני בית המשפט. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם במשרדנו עם מיטב המומחים הרפואיים בעלי הניסיון והמוניטין, אשר מתמחים במתן חוות דעת רפואית ובייצוג בבית המשפט, בין לקוחותינו עורכי דין, חברות ואנשים פרטיים המעונינים להיוועץ בתחומי הרפואה השונים, הסיעוד והביטוח.

בחירת עורכי דין רשלנות רפואית

בעת בחירת עורך דין אשר ינהל את תיק התביעה, חשוב לפנות לעורך דין בעל ניסיון ומיומנות בתחום הרשלנות הרפואית, בחירה נכונה תסייע בהוכחת התביעה ותשפיע על גובה הפיצויים המשוער.

בפגישת הייעוץ הראשונה, קבלו את מלוא המידע לגבי ההתנהלות הצפויה בתיק ושאלו שאלות הבהרה, חשוב שתצאו מן הפגישה עם ידע ברור ומידע מלא לגבי התנהלות התיק והדרך המשפטית שהנכם עומדים בפנייה, בררו לגבי מדיניות עדכון הלקוח. עורך דין ריאלי, יתאר את מצב התביעה וסיכוייה באופן אמיתי ואמין.

לאחר בחירתו, עורך הדין יקבל מכם את מלוא המידעאודות האירוע הרשלני כביכול, יאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטים ויקבל מכם את העובדות והנתונים המתאימים.

בתיקי תביעה בגין רשלנות רפואית, מקובל כי שכר הטרחה נגזר מכספי הפיצויים הניתנים בסוף ההליך המשפטי, סכומי פיצויים משתנים כיון שלא קיים חוק הכולל נוסחה על פיה ניתן לחשב את גובה הפיצוי בגין נזק הגוף.

חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית מהווה בסיס לתביעת רשלנות רפואית, על כן חשוב שלמומחה יהיה ניסיון במתן עדות בבית משפט.

על חוות הדעת להיות מקיפה, מקצועית ומהימנה. המומחה צריך להיות מתחום הרפואה הרלוונטי לנזק הנגרם וכן עליו לבסס את חוות דעתו על ספרות רפואית מקצועית ולפרש את העובדות על סמך הידע המקצועי והניסיון הרפואי שצבר. כמו כן על המומחה להתמקד בשאלות רפואיות בלבד ולא להתייחס להיבטים משפטיים. חוות הדעת אמורה לסייעלשופטים לפסוק לגבי החלטתם באשר לנזק המוערך והנגרם. לעיתים נדרשים המומחים להעיד בבית המשפט באשר לקביעתם הרפואית ולנמקה.

חוות הדעת כוללת: בדיקה ואבחון הניזוק, בדיקת ההיסטוריה הרפואית של הניזוק, התבססות על ספרות רפואית מקצועית, התייחסות לקשר סיבתי לנזק מבחינה רפואית, הסתמכות על נתונים סטטיסטיים ועל עובדות המקרה, התייחסות להנחיות קליניות על פי הפרוטוקול, אבחנה בין נכות תפקודית לרפואית וכן הוכחת פרקטיקה רפואית מקובלת.

נקודות התייחסות של בית המשפט

  1. האם ההתנהגות של המטפל הינה התנהגות יוצרת סיכון.
  2. הסתברות מימוש הנזק.
  3. גודל הנזק.
  4. מי יכל למנוע את הסיכון?
  5. ההוצאות הכרוכות במניעת הסיכון.
  6. מי מהצדדים הפיק תועלת גבוהה יותר מהטיפול שניתן?

זקוקים לייעוץ רפואי? יש לך שאלות? פנו לשיחת ייעוץ חינם!