טיפול שיניים אינו טיפול נעים, יש מבנינו החוטאים ואף דוחים את הטיפול הנדרש…, ובכל זאת למרות הפחד וחוסר הנעימות טיפול שיניים היא דיבר חיוני והכרחי, לכן כאשר אנו פונים לטיפול אנו מצפים לקבל את הטיפול היעיל והנכון עבורנו ולמרות זאת ישנם מקרים רבים של תביעות בגין רשלנות רפואית שיניים. חברת הביטוח שלחה אתכם לרופא לא מנוסה?, הרופא שהגעתם אליו גרם לכם לנזק קבוע בשיניים?, כל בעיה בתחום הרפואי מצריכה בדיקה מעמיקה לשם תביעה והן לשם טיפול, אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ חינם במשרדנו עם מומחים בעלי ניסיון ומוניטין בתחום הרפואה, הביטוח והסיעוד.

רשלנות רופא שיניים

הרשלנות נבדקת ביחס לקיום או אי קיומה של חובת הזהירות של הרופא המטפל. הקביעה נעשית בעזרת חוות דעת רפואית של מומחה ובחינת הפעולות הרפואיות שבוצעו בפועל לעומת הנדרשות. אם נמצא כי ההבדלים משמעותיים וכי הרופא לא פעל בהתאם לסטנדרט מקובל ברפואה הרי שמדובר ברשלנות רפואית.

דוגמאות למקרה רשלנות רפואית בשיניים

  1. ג' התובעת,טענה כי קיבלה טיפול רשלני מהרופא ונגרם לה סבל וכאב רב ועל כן היא תובעת להחזרים כספיים ופיצוי סבל. הרופא המטפל- הנתבע טוען כי הגיע עם שיניים במצב קשה עם דלקות וטיפולי שורש אולם ג' התעקשה לטפל בשינייה רק באופן אסתטי ולהתקין תותבות למרות שהסביר לה שיש צורך בטיפולי שורש וטיפולים דלקתיים. עוד טען הנתבע כי התובעת היא שכיוונה את הטיפול וסירבה להרחיבו.
    בית המשפט קבע כי רופא סביר לא היה מטפל באופן שבו טיפל הנתבע, כפי שנאמר על ידו הטיפול שניתן לא היה נכון ורופא סביר יודע שאין מתקינים תותבות על שיניים רעועות ובלתי מטופלות ולכן אין זה מקובל שיקבל הנחיות מהמטופלת באשר לאופן הטיפול. הנתבע אינו עומד במבחן הרופא הסביר שיש בידו את הידע, הכלים והמיומנות להעניק טיפול כיאות למצב הנדרש. על כן קבע בית המשפט שאכן מדובר ברשלנות רפואית, למרות שהתובעת קיבלה את ההסבר והמידע שזהו אינו הטיפול הנכון עבור ג'.
  2. ח' התובעת, טענה כי עברה עקירה ללא צילום רנטגן מקדים והוכח כי בעקבות כך נגרם לה נזק. פעולת הצילום מתבקשת מרופא סביר בסיטואציה זו לפי הנורמות המקובלות בקרב רופאי השיניים. בית המשפט קיבל את הטענות וטען שאכן הנתבע אשם בנזק הנגרם כתוצאה ממחדליו ומעשיו, כיוון שמצופה מרופא השיניים שיפעל כבעל מקצוע מומחה ובסטנדרטים מקובלים ברפואה ופעולת צילום הרנטגן לפני ביצוע עקירה היא אכן פעולה אלמנטרית נדרשת מרופא שיניים סביר, ועל כן קבע בית המשפט שאכן מדובר ברשלנות רפואית.
  3. נפגעת במהלך טיפול שיניים? אתה חושד שלא קיבלת את הטיפול הנאות ורופא השיניים התרשל בעבודתו? הגע לייעוץ רפואי ואנו נבחן את הנושא מכל היבטיו הרפואיים המקובלים ונייעץ לך בהתאם.